Hur jag hittade den bästa av dom bästa! :D

Det började med att jag hade letat häst i 1 år och provridit massa olika hästar. Jag har ramlat av, skrapt upp halva ansiktet och ridit andra fantastiska ponnysar. Under den tiden hade jag Elsas halvbrorsa på prov men lämnade tillbaka honom efter 2 månader. Vi letade förfullt efter en ny ponny och ville gärna att den skulle vara lika fin som han.

Sent en Söndag kväll när jag låg i min säng roppade mamma att det kommit en ny anons ut på hästnet. Det var en svart connemara med vit bläs som var efter Finn RC 38. Alltså halvsyrra med ***  som vi tyckte om så mkt. Vi ringde på en gång och fick höra att Elsa stod i Norrland men att Johanna (uppfödaren) skulle hjälpa dom att sälja henne nere i Stockholm.

Skicka ner hästen, vi tar henne om hon är lika fin som ***. Men det var hon inte utan mycket finare!
När vi fick se henne blev vi helt sålda. Redan då hade jag bestämt mig att det var henne jag skulle ha! 

Provridningen var nog inte så jättelyckad men det spelade ingen roll, jag hade bestämt mig.

Redan på Fredagen samma vecka besiktade vi henne. Det var så himla nervöst eftersom 2 hästar innan vi hittat Elsa inte gått igenom. Jag satt i matsalen full av nervösitet. Pappa hade inte ringt och inte smsat, trodde jag. Sen när jag kollade på mobilen såg jag att han hade skickat ett sms där det stod "Jippie!" Då förstod jag att hon var min! :D

Du betyder allt för mig älskl. Ingen kan någonsin ta din platts i mitt hjärta. Älskar dig förevigt! <33


Elsa från provridningen


Efter en av provridningarna


Kommentarer
Postat av: Malin

SV: Ja, med Bosse (skimmeln) tävlar jag LA dressyr och upptill 120 hoppning, och med Divan (fuxen) så har vi precis börjat med klubbdressyr upp till LB och Clear Round 50cm då hon är rätt grön :)

Erik (finns inte med på bild) tävlar jag inte så mycket längre, men har tävlat upp till LA dressyr och 0.90m hoppning :)

Själv då? Tävlar du?

2011-03-09 @ 23:29:28
URL: http://mightybouncer.blogg.se/
Postat av: Tuva

Fin blogg! :D Jättesöt ponnihest också! <3



Sv: Jag rider både och, kan man säga. Dels rider jag då på ridskola varannan tisdag (privatlektion) och jobbar varje lördag, där man som "belöning" får rida gratis en timme (blir alltid max 45 minuter) utan ridlärare... Jag gör detta för att jag tycker det är jättekul och viktigt att rida olika hästar. :)



Framförallt rider jag då hästen (D-ponny,alltså ponny egentligen :P) Zeb,som står ca. 2,5 km från mitt hus. Honom rider och sköter jag nästan alla dagar i veckan,men om jag inte kan så mockar ägarna och byter vatten :) De har en häst till så de har inte tid för Zeb.



Du då?

2011-03-10 @ 13:44:31
URL: http://tuvat.blogg.se/
Postat av: saidaaaa

sv: ne men nu har jag en ny blogg :)

2011-03-10 @ 16:33:28
URL: http://saida.devote.se
Postat av: Tuva

Usch den sista bilden ser inte trevlig ut :P Vad hände?



Sv: Ja precis, jag har han som min egen :) Men sen är det självklart mer "regler" än med egen häst, jag får ju typ inte alltid rida för att det är för hårt eller blåsigt. Inte för att jag skulle ridit då ändå, ifall jag fått bestämma själv men i alla fall! :D



Söööt hon är! Sto va?

2011-03-10 @ 17:44:52
URL: http://tuvat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här<3:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (bara jag som ser<3)

har du en blogg?<3:

Kommentera här<3:

Trackback
RSS 2.0