Knipper <3

Ja, allt började med att vi bara kollade på annonser på hästnet. Kollade bara för lite skojs skull, tänkte kanske börja leta ny häst i höst men sen hitttade vi en jättebra annons, utan bild då! En valack, 10 år Imp. Irland. Hade vinster och placeringar i MSVB och startad MSVA! Vunnit 7 års championat, vunnit ponnyderbyt i Dagstorp och kommit 2:a där oxå ;) En toppenponny helt enkelt. Kolla film och det var ju oxå en sån snygg häst.
Stod att den stod i Skåne och skulle ju på läger i skåne. Han stod 1 och en halv timme ifrån så åkte dit och provred han på en eftermiddag på lägret.
Superfin var han, hoppade som en gud. En cool häst som var jätterolig att rida! :D

Åkte hem, kollade på filmerna när jag red varje dag och kände alltid en välldigt bra känsla varje gång jag kollade. Vi ville ringa och säga att vi ville kolla på han en gång till när vi kom hem men vi viste inte om vi fick boxplats i stallet. Ringde sen 1 vecka senare då vi fått boxplatts och bestämde att vi skulle åka ner och rida igen och sen besikta han dagen efter.
Gjorde det då i Onsdags, provred och han var underbar då me! Känner mig verkligen trygg på han! Varje gång jag kolla på han känner jag nått i hjärtat eller vad man säger.

Besiktade han på torsdagen(igår) och han gick igenom och klara det! :D Kunde dock inte hämta hem honom på en gång då vi ska te Gotland i morrn och inte vill att nån annan ska ta hand om han så vi hämtar hem honom nästa helg! :D

Fatta vad glad jag är nu! Har inte riktigt insett det ännu men det kommer väl ;D





visst är han fin Nipper? <3

Hon som äger honom är sååå duktig, asså rider helt sjukt så kul att få ta över en häst efter henne!

Så nu blir det att köpa saker till han! :D
Mathilda och Nipper! :D

Kommentarer
Postat av: Saida

NIPPE <3 sjukt söt, längtar tills jag får träffa honom!, älskar namnet också haha!

2011-07-22 @ 21:59:48
URL: http://hypnosis08.wordpress.com
Postat av: Alice

grattis Ida, gu va kul!! :) Lycka till :D

2011-07-22 @ 22:21:14
URL: http://alicefabienne.blogg.se/
Postat av: Anonym

sjukt fin häst!!!

2011-07-23 @ 10:13:12
Postat av: Carro

Roligt! :D ska du sälja Elsa då elr? ;) lycka till<33

2011-07-25 @ 19:17:48
URL: http://mylifemydreammyworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför hämta ni honom i Jönköpning om ni provred i Skåne?

2011-08-02 @ 22:17:18

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här<3:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (bara jag som ser<3)

har du en blogg?<3:

Kommentera här<3:

Trackback
RSS 2.0