Tuva Wodmar gästbloggar woop woop

Hejsan :)

Ida bad mig gästblogga och självklart gör jag det. Jag heter då Tuva och jag är född 98, alltså 13 år. Jag har en d-ponny som heter Victorious Threepio, kallas Ärtan, som jag tävlar i hoppning upp till LA. Ärtan är ett sto född 02 som innan jag hade henne har stått på Enskede Ridskola, tävlats i Breeders/Unghästchampionatet som 6 och 7-åring med bra resultat.

När jag först fick Ärtan hade jag självförtroendet nere på botten, hade haft hästar som stoppade hit och dit. Ramlade av på nästan varje tävling eller stoppade ut mig och pga det hade jag inte kommit längre än LD/LD+5 och vågade inte styra på en oxer över 70 cm.
Jag klarade knappt av att rida Ärtan, för mig blev hon stark i hoppningen och omöjlig i dressyren. Sakta men säkert började hon lära mig att rida, på riktigt. Började träna regelbundet och började lära mig att rida henne i form. Det tog inte många veckor innan jag vågade mig över 100 cm. Utan att överdriva började jag gråta av lycka den träningen.

Framgångarna har sedan rullat på och nu har vi vinster och placeringar upp till LB och har gjort två starter som jag är jättenöjd med i LA.

Senaste tävlingen, ett meeting i Örebro. Bild från LB, min mamma har fotat därför är kvalitén som den e ;)

Jag är väldigt tacksam för att jag nu i somras, vecka 26 fick komma till AW Sporthorses och vara där på läger en vecka. Det gav mig och Ärtan supermycket och det var pga härliga Anna Wemlerth som jag tog mod till mig och gick in och debuterade LA.


"LA-debuten", Pay & Jump nere i skåne på AW :)

Så, hur känner jag och Ida varandra? Jo jag har vetat vem Ida är ganska länge och hon har vetat vem jag är. Vi har vart på samma tävlingar, typ sagt hej och så, vi har stått i stall ganska nära varandra, va på nån spökkväll i stallet när vi va typ jättesmå. Men sen åkte vi båda till AW och då lärde vi känna varandra på riktigt! :) Ida är en jättegullig person, verkligen! :))<3 Hoppas verkligen att det går bra med Knipper! ;D

Jag och Ida (tror ni håller ganska bra koll på vem som e vem, ni känner antagligen igen ida och den andra är jag ;P) och en dansk mupp som vi övade puttning för på ridlägret XD

Jag själv har haft en blogg, men har tagit bort den för jag hade inte riktigt lust och tid och så ni vet. Men jag funderar på att skapa en ny, vet dock inte vad den skulle heta.. :/ Om ni har nåra förslag så får ni gärna säga!

Men tack så jättemycket för att ni läste och hoppas att det inte var allt för ointressant ;P
// Tuva Frodin Wodmar

Slänger in några extra bilder på mig och Ärtan:



Okej, kanske inte världens finaste bild då...XD




4 av 6 bilder är från AW, haha men det är roligare att lägga ut nya bilder och dom nyaste är från AW tyyp ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ida ska du sälja Excelsa?

2011-07-27 @ 21:05:48

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här<3:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (bara jag som ser<3)

har du en blogg?<3:

Kommentera här<3:

Trackback
RSS 2.0