Hoppträning idag! Gick super! ♥

Heeeejsan!♥
Kom nyss hem från stallet med hoppträning för Saida på Vendelsö.
Det gick så sjukt bra!  Började med att köra "klockan", en övning där man rider med fyra bommar som ligger i en klocka på 12, 3,6 och 9. när dom låg på marken så var det inte svårt. Hon var jätte duktig och slogb aldrig i. Sen så la hon upp dom på små sockerbitar, då var det myk svårare, man måste verkligen vara med och ha blicken på nästa hinder hela tiden annars så slog hon i, jätte svårt faktiskt, om man tappa blicken en sekund så gick allt fel.
Det avr jätte kul och det tyckte nog Elsa oxå, hon blev jätte pigg och glad. Börjad hoppa lite enstaka hinder sen. Hopade först fram på 80. Sen så gjorde vi det till en liten bana, ni får skiss sen. Sen så höjde hon till 90 och sen till 1 meter. Har som högst hoppat 90. Sen så höjde hon till 1.10. Det var så sjukt roligt. Elas blev jätte pigg och jag tänkte lixom, är det hära verkligen min häst men det var jätte roliogt. Sen höjde till 1.15. Då så började jag tveka eller asså hon bara sprang och då så gick det inte och jag blev lite stressad. Men då så sänkte Saida till 1.10 igen och då så satt jag mig ner och samlade gallopen lite och sen så släppte lite mera mot hindret och då så gick det och hoppade det typ 3 gånger men sen så när jag var klar så sa Saida att hon sänkte aldrig utan hon sa det bara för att jag inte skulle tänka på det och tveka så vi hade igentligen hoppat 1.15!  Asså är så himla stållt över min lilla ponny. Hon tyckte verkligen att det var roligt och blev jätte pigg och glad. I morrn så ska jag bara jogga ut lite lugnt. Sen på Torsadag så får hon vila. Tack Saida! Du är bara bäst!!


                                                    Du ställer alltid upp älskling!♥


Det finaste jag vet ♥


Det hära var banan :)

Puss och kram I ♥

Kommentarer
Postat av: saida

Du var duktig! :)

2010-09-08 @ 13:29:38
URL: http://saiiko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här<3:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (bara jag som ser<3)

har du en blogg?<3:

Kommentera här<3:

Trackback
RSS 2.0