Tävlings resultatet! :)

Tävlings resultaten från Tyresö LC och LB-debut.

LC 00:a
På framridningen var hon ganska pigg, i alla fall i traven. Fick till några ganska bra språng på framhoppningen med bra tempo. Underlaget på framridningen är verkligen piss, det är jätte dungt! På banan så var hon jätte seg och tvekade på varje hinder men sen på dom sista hindrerna så morade jag lite och då hoppade hon bättre. Är nöjd men jag vet att borde hon och jag kan bättre men det måste ju gå dåligt ibland men är glad att vi klarade det fast det sega tempot.

LB-debut utesl.
Det började med stress redan från början. Dom hade sagt att det skulle vara en halvtimmes paus mellan LC och LB men det var det inte så hade bara 5 minuter på mig att rida fram. Var jätte stressad och då blir jag bara irriterad och stressrider. På framhoppningen så var jag ofokuserad och hon vägrade på 2 hinder. Sen på banan så var hon jätte seg och på kombinationen så vägrade vi ut oss. Vägrade först på första hindret i kompinattionen men sen så satt jag mig tungt i sadeln och drev på och då så hoppade hon första men vägrade på det andra. Det var en ganska svår sväng och man tappade mkt fart i svängen. Hon tyckte inte att det var roligt så finns inte så kmt att göra ;)

Nu så träna kondis stenhårt och rida hårdare så att hon blir piggare :)


En bild på Elsa och Ebba :)

Puuussssssss! <3333333


Kommentarer
Postat av: Elli

Synd :( Jag håller absolut med, underlaget var kasst! Och sedan var det himla trångt i det ridhuset :s

2010-10-01 @ 21:36:58
URL: http://ryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här<3:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (bara jag som ser<3)

har du en blogg?<3:

Kommentera här<3:

Trackback
RSS 2.0