Järfälla LD/LC

Heej! :) Tävling idag i Järfälla ju och det gick jätte bra!

LD 4 fel (clearond)

Kom helt bra på alla hinder och hoppade jätte fint. Hade
inte så bra tempo men om jag inte håller in henne så springer
hon bara och om jag håller in lite så går det för långsamt.
Vill ha henne piggare så att hon får mera energi utan bara springa.
Fick en vägran på ett randigt plank. Red inte så bra själv heller, åkte 
mäst med men än ändå nöjd.

LC 0/0 

Hade ett ganka bra tempo, på omhoppningen så var det bättre tempo
men då sprang hon mäst. Skulle göra en snäv svang på ett hinder och
red nästan in i funktionären, haha! Pinsamt! :P
Sen så glömde jag bort att svänga till nästa hinder oxå blev det helt
fel så förlorade jätte mkt tid på det men man lär sig ju av det.
Den hära gången klappade jag i alla fall inte in i mål :)
Hon hopppat mkt finare och hoppade jätte fina och runde språng!
Red mkt mera och hon tyckte att det var roligare då! :)

Det var verkligen as varmt, känndes nästan som om man skulle svimma efter klasserna men det var jätte kul :D


Som det gröna sträcket är skulle jag ha ridigt men jag red som den blå :P




 
Ska åka till stallet sen och borsta på Fire som är tvilligarnas häst medan mamma och pappa flyttar
grinden till deras sommar hage. Ska gå ut i den imorrn! Den ligger precis mitt imot deras vanliga hage men det är mera gräs och närmre dom andra hästarna! :)  Gå in på tvillingarnas blogg http://tvillingryttarna.blogg.se/
På måndag så börjar Isabelles läger/kurs! Ska bli jätte kul :D
Idag åkte Cornis till Falsterbo och ska tävla där med Bucke så hon kmr inte kunna vara med på lägret :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här<3:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (bara jag som ser<3)

har du en blogg?<3:

Kommentera här<3:

Trackback
RSS 2.0