Excelsa <33

Har ju inte skrivit så mkt om elsa så tänkte göra det ;)

Excelsa eller Elsa som hon kallas är min ögonsten. Hon är en c-ponny på 1.40 cm och är född 98. Hon är en svart/brun connemara med stjärn och strimbläs som sitter ihop lixom :)
Elsa är uppfödd hos Johanna Sällberg i Hölö. Har haft 3 ägare efter henne om man inte räknar med mig.
Hon är starta LA i både hoppning och dressyr med bra reultat med andra ägare :)
Tränad upp till 1.30 med förra ägaren men än så länge 1.15 med mig :P

Elsa är en lite bitch som vill göra som hon vill, kan man ju säga, haha :) Men hon är en perfekt läromästare men nog ingen nybörjar ponny då hon har vart svår att rida i dressyren. Asså hon är inte dum men har vart stark och stel men efter vi tagit bort tänderna och mkt dressyrarbete är hon jättefin och rida nu. När man lärt sig hur man ska rida henne så är hon som en ängel! :)

I hoppningen är hon välldigt snäll. Gör allt för en men på tittigare hinder så kan hon tveka och då gäller det att man håller om med benen, annars kan hon stanna. Hoppar för det mästa alltid men om man inte driver så tkr hon lixom inte att det är nått kul heller, asså menar att om man inte rider utan bara hänger med, som jag gjorde i början ;)

Har lärt mig väldigt mkt på henne, vägade inte ens hoppa 60 cm och hästarna bara sprang med huvudet i luften. När jag provred henne kunde jag inte fatta galopp och var rädd för att galoppera henne oxå men hon har lärt mig :)

Hon är ju inte alltid en snäll ängel. Haha, hon är en rymmarponny! Det går inte att lämna henne själv i hagen, gjorde det i början men då hoppade hon över staketet på en gång och när hon väl har rymmt så är hon ganska "farlig". Hehe men har aldrig var med när hon gjort det men vet att hon har vart svår att fånga, struntar i om folk står i vägen utan hon bara springer och har sparkat folk oxå. När man kmr in i stallet och ska ställa henne på gången försöker hon dra in i boxen och i början gick det inte att tränsa eller tränsa av för då drog hon innan man han ta av träns/grimma men har övat jättemkt så nu kan hon stå helt lös när jag ska tränsa/tränsa av :)

Vi har tävlat LD-LC hoppning än så länge och LB dressyr men i år är jag nästan säker på att vi kmr starta LB hopp och LA dressyr :)

Hon är oxå välldigt snäll! Ställer nästan alltid upp i alla lägen. Älskar att bli borstad och älskar att man myser med henne <3 Är jättego när man fixar med henne och man är nästan aldrig rädd när man är själv i stallet och sitter i hennes box <3






















Världens finaste ponny, utan henne skulle jag inte vara den jag är idag! Du byter allt för mig! Älskar dig så jävla mkt Excelsa! ♥♥♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

söt Excelsa är!

Grym blogg btw! ;)

2011-01-25 @ 19:51:46
Postat av: m'

sv;

haha jaha, tänkte väl ;)♥

2011-01-26 @ 07:18:08
URL: http://tsmklararviallt.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Jättefin ponny! :D



SV; Tack så mycket!! :D hon är född 1998, alltså 13 år i år

2011-01-30 @ 17:49:16
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här<3:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (bara jag som ser<3)

har du en blogg?<3:

Kommentera här<3:

Trackback
RSS 2.0