Hackamore?

Jaa, det är några som har undrat vrf jag rider med hackamore så tänkte ta upp det :P

När vi var hos tandläkarn med Elsa så tog dom ju bort 2 vargtänder och då fick jag inte rida med bett på 10 dagar så då red jag med hackamore. Sen så tyckte jag att hon gick bra på det och det kan nog vara skönt för Elsa att inte alltid ha ett bett i munnen.
Rider med det då och då men ska försöka att rida med det 2 ggr i veckan då jag pratade med en tandläkare och hon sa att det är bra att variera bett eller inte ha bett i huvud taget då det inte blir samma tryck i munnen på hästen hela tiden. Jag sa att jag hade ett hackamore som jag rider på då och då och hon tyckte att jag skulle ha de så... :P
Hoppas ni fattar vad jag menar ;)

Hoppträning för Cathrine med hackamore:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här<3:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (bara jag som ser<3)

har du en blogg?<3:

Kommentera här<3:

Trackback
RSS 2.0