stckarna lilten

Kom nyss hem från stallet den 3:e gången den hära natten. Var ju där vi 4 oxå och dån hade febern sänkts men nu var det lite mera men hon verkar piggare.

Det som var var att efter jag hade ridit så var hon hur lugn som helst och hon åt inte upp sin mat i boxen och la sig ner sen, trodde bara att hon var lite trött. Innan jag red var hon oxå lite konstig, försökte inte äta sitt hö i boxen när jag tränsade men tänkte inte på det, trodde bara hon var snäll. Skrittade som tur bara. Messade Cornis på kvällen för att kolla så att hon åt och inte låg ner och hon lågn ner och åt inte. Hon är ju värsta matvraket lixom så då åkte vi dit. Då hade hon 39,3 i feber, inte så mkt men hon var helt drogad. Asså hon såg mera drågad ut nu än när John har drågat henne. Stod men huvudet i marken bara och dte var det som oroade oss så då ringde vi till distriktsveterinärernas jour nummer så kom det dit en tjej som kollade på henne. Hon viste inte riktigt vad det är men det kan vara någon form av kolik, förkylning eller typ urininfektion. Så vi var tvungna att åka dit flera gånger inatt för att kolla henne. Låg oxå ner och kollade bak på buken eller nått

Hoppas att ni fattar

Kommentarer
Postat av: Carro

39,3 är mycket, dom brukar ha runt 37,5 och 38,3 typ ;) naw STACKARS DIG! <3

2011-02-06 @ 18:04:35
URL: http://goldigoldenangel

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här<3:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (bara jag som ser<3)

har du en blogg?<3:

Kommentera här<3:

Trackback
RSS 2.0