Ramlar av och blödande mun, olycks ritt!!

Heej! Orkade verkligen inte blogga igår. Kom hem ganska sent från stallet och var jätte trött men jag bloggar nu i stället. Låg på bryggan hela dan till typ 4 sen åkte jag till stallet. Red ut med Desireé. När vi typ hade kommit till skogsponny hagen förbi Vendelsö så ska Dessi börja med att hoppa några stockar, hon kom fel på första hindret och då tvårnitar Tesla på nästa och svänger åt sidan så hon ramlar av. Jag hoppar av för att stanna Tesla. När Dessie hade fånga Tesla hoppar jag upp och märker att jag har blod på hela axeln. Jag hoppar fort av och märker att Elsa blöder i hela munnen. Vi vet inte ver det kommer ifrån men det droppar mkt blod. Asså vi fick värsta panik. Dessie försöker att ringa mamma medans jag står och gråter så det var bara att skynda sig hem! Jag ringde Isabelle sen när vi kom tillbaka och hon skulle skynda sig till stallet och undra vem hon har med sig. Jo John som är veterinär som har kollat Elsas ben, som tur är så dejtar Isablle han och han skulle väl sova hos henne. Så han kollade henne men han såg inget sår eller nått. Hon hade antagligen bara typ bitit sig i kinden. Så det var jätte skönt!
I dag så ska vi hoppa för Sara, kul kul och i morrn så fyller jag år!! :D


¨
En bild på Elsa och hennes gamla ägare!

Kramis I ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här<3:
Kom ihåg mig?

din e-postadress: (bara jag som ser<3)

har du en blogg?<3:

Kommentera här<3:

Trackback
RSS 2.0